A fókuszvesztés káros hatásai: milyen károkat okoz, ha a vállalkozás fejlődés helyett a pénze után rohan?

Az egyik leggyakoribb üzleti jelenség egyben az egyik legzavaróbb is: amikor azt látjuk, hogy a sikeres vagy nagy potenciállal rendelkező vállalkozások nehéz – többnyire pénzügyi – kihívásokkal néznek szembe és gyakran nem tudnak elég hatékonyan reagálni a felmerült problémákra.

Amikor képtelenek megvédeni magukat az új termékekkel, technológiákkal vagy hatékonyabb stratégiákkal felfegyverzett versenytársakkal szemben és szinte tétlenül nézik, ahogy az árbevételük és a profitjuk erodálódik, a kiszámíthatatlanság miatt a legjobb szakembereik távoznak, és esetleg még a partnereik bizalma is zuhanórepülést vesz. Miért káros tehát, ha a vállalkozás csak rohan a pénze után?

A pénzügyi kiszámíthatatlanság és a fókuszvesztés káros hatásai

Első körben talán azt érdemes tisztáznunk, hogy mit tekinthetünk a vállalkozás szempontjából bizonytalan pénzügyi helyzetnek. Ha a tartalékai felhasználásával vagy külső erőforrásokkal tudja menedzselni a napi működést? Ha az ügyfelei többsége hosszú lejáratú fizetési határidővel teljesíti a számlái ellenértékét? Ha a hó végén túl sok a késve teljesített vagy ki nem egyenlített számla? Ha nincs miből új fejlesztéseket, innovációkat finanszírozni a cégnél? Ha nincs elegendő készpénzállomány a váratlanul felmerülő kiadásokra?

Nehéz lenne a fentiek közül akár csak egy kérdést is kiválasztani, hiszen végeredményben minden mindennel összefügg: a bizonytalan pénzügyi helyzet elszabadult dominó módjára döntheti be sorban a cég kulcsfontosságú területeit.

A pénzügyi stabilitás hiánya miatt:

  • a vállalkozás felesleges költségekbe – például hitelfelvételbe – hajszolja magát,
  • növekszenek az adminisztrációs terhek (például a behajtás, a hitelügyintézés miatt stb.),
  • növekszik a nyomás a vezetőkön és a munkavállalókon egyaránt,
  • akadozni kezd a termelékenység/szolgáltatás,
  • romlik a versenyképesség,
  • a partnerek bizalma megrendül a cégben.

Mit jelent mindez a gyakorlatban?

Amennyiben a pénzügyi stabilitás hiánycikké válik, a cégek gyakran olyan plusz problémákkal szembesülnek, hogy a napi túlélés érdekében szem elől tévesztik a vállalkozás üzleti céljait és érdekeit. A fókuszvesztés azonban több szinten is káros hatással van a szervezetre.

  1. Munkavállalói elégedetlenség: fluktuáció és elbocsátások

A kollégák egyik legerősebb mozgatórugója az egzisztenciális biztonság. Abban az esetben, ha a késve érkező fizetés, az elbocsátások vagy a létszámstop hatására úgy látják, hogy a társaság pénzügyei nincsenek rendben, erős motivációt érezhetnek a távozásra. Ezzel megnő a kockázata annak, hogy a piacképes tudással és tapasztalattal rendelkező kollégák távoznak és a helyükre nem tudnak senkit sem felvenni. Ennek rendkívül káros hatása lehet a termelékenységre.

2. Romlik a termék/szolgáltatás minősége

Pénzügyi nehézségek miatt előfordulhat, hogy a vállalkozás kompromisszumokra kényszerül például egy minőségi alapanyag tekintetében, a folyamatok átalakításában vagy a szervezeti létszám csökkentésében. Ennek már nemcsak a cég falain belül, de a partnerek/végfelhasználók esetében is lesz érezhető hatása.

Ráadásul a minőségromlás okán az ügyfelektől érkező elégedetlen hangok, a szakmai egyet nem értés, a túlórák és stresszes vezetők miatt távozó kollégák igazán robbanóképes elegyet alkotnak.

3. Elmaradnak az innovatív fejlesztések és beruházások

Előfordulhat, hogy az igények teljesítéséhez szükség lenne egy:

  • újabb kamionra vagy teherautóra,
  • plusz kapacitásra egy újabb gyártósor kiépítésével,
  • soron kívüli árubeszerzésre,
  • a telephely bővítésére,
  • a géppark bővítésére,
  • új kollégák alkalmazására stb.

Akkor azonban, ha a cég pénze számlákban áll és folyamatosan csak a pénze után rohan, keresztet vethet az árbevétel és profit, valamint a versenyképesség és az ügyfélkör növekedésére.

Ugye te sem szeretnél a pénzed után futni? Akkor próbáld ki a Flexibill digitális faktoring szolgáltatását és élvezd, hogy akár 24 órán belül használhatod a saját pénzedet. Nem lesz szükséged hitelre ahhoz, hogy elutald a munkabéreket vagy berendeld az újabb adag árut.

Oszd meg valakivel, akinek segíthet

Facebook
LinkedIn

Mélyépítéssel foglalkozó cég
esettanulmánya

Construction

Szállítmányozási cég
esettanulmánya

Kereskedelem

Tartalomjegyzék

Az űrlap kitöltésével semmilyen kötelezetességet nem vállalsz.

INGYENES REGISZTRÁCIÓ

Váltsd porosodó számláidat akár még aznap készpénzre!

TOVÁBBI TEENDŐID

Töltsd ki ezt az űrlapot!

Kérlek az adataidat minél pontosabban add meg, hiszen ezeken az elérhetőségeken értesítünk majd a faktoringhoz szükséges következő lépésekről!

Töltsd fel a szükséges dokumentumokat!

Egyszerű és igényes felhasználói felületünk akár a telefonodról is játszva végigvezet majd az eddig száraz adminisztrációs folyamaton.

Kezdd faktoráltatni a számláidat!

Ha megfelelően töltötted fel a dokumentumokat és mindent rendben találunk, folyósítjuk az általad faktorálandó számlákat (ezt valós időben követheted)!

SUCCESS STORY

CÉG PROFILJA

Mélyépítéssel foglalkozó cég, 2 mrd Ft árbevétellel, saját, gépekkel és szakembergárdával, 7 év építőiparban eltöltött szakértelemmel.

CHALLENGE

Az ütemezések szerint haladnak a munkák, első ütem teljesítés igazolása rendelkezésre áll, de a korábban már jelzett hosszabb 90 napos fizetési határidő szerepel. A mélyépítő Kft-nek el kell kezdeni a következő ütem munkálatait, és folyamatosan gyűlnek a költségszámlái, az embereknek bért kell fizetni, szeretne előbb hozzájutni a pénzéhez.

Solution

The civil engineering company submitted a copy of the issued performance certificate and invoice to our company, and within 1-2 days, as the main contractor confirmed that everything was fine with the invoice, the factor company paid 90% of the invoice value. In this way, the civil engineering company can pay its incurred costs, the wages of its employees, and has has enough money to complete the 2nd phase. The company followed the above practice when issuing the invoices for the additional phases, thus having sufficient funds for operation and construction, and also obtained another contact on behalf of the main contractor.

SUCCESS STORY

CÉG PROFILJA

Szállítmányozással foglalkozó cég, 250-300m Ft árbevétellel, 2 lízingelt kamionnal rendelkezik, saját telephellyel Pécelen.

CHALLENGE

A szállítmányozó cég szeretne előbb a hozzájutni a pénzéhez hiszen szinte minden megrendelője 30 vagy annál több napra fizeti ki a számlákat, így van olyan hónap amikor az elvégzett munkák csupán töredéke folyik be a kasszába. A kamionokat tankolni kell, és havonta lízing díjakat is rendezni szükséges, hiszen ellenkező esetben a munkaeszközei és a cége kerül veszélybe.

Solution

Cégünkkel írt alá a szállítmányozó cég faktorszerződést, melynek révén a számla kiállítását követően pár napon belül hozzájut a számla értékének jelentős részéhez, így tudja tankolni a kamionokat, és a lízingdíjat is tudja fizetni, továbbá újabb munkákat is tud vállalni.

SUCCESS STORY

CÉG PROFILJA

Újonnan alapított borász Kft, 3-4 hektáros szőlő ültetvénnyel. A cég üzletláncokba és nagyobb borkereskedő cégekbe, szállodákba tervez beszállítani, használva eddigi kapcsolatrendszerét.

CHALLENGE

Induló vállalkozásként, a meglévő tőkét elköltötte a cég a minőségi borok beszerzésére, melyet tovább kíván értékesíteni, továbbá az ültetvénnyel kapcsolatban is merültek fel nem várt költségek. Borász Kft. szerződött üzletláncokkal, indulhat a beszállítás. Az üzletláncok 45-60 napra fizetik ki a beszállított bor ellenértékét, viszont ha értékesíti a teljes készletet a cég nem lesz tőkéje a következő beszerzésre, és a borász Kft addig felmerült működési költségeit sem tudja fedezni. Az ügyfél igénye tehát minél előbb hozzájutni a pénzéhez.

Solution

Miután a borász Kft faktorszerződést kötött cégünkkel, a számlakiállítást követő pár napon belül hozzájutott a számla ellenértékének nagy részéhez (90%), így a további beszerzéseit tudta fedezni, és induló vállalkozóként kapott finanszírozást, ingatlan és ingó fedezett nélkül.