Lassan ráfordulunk az év legforgalmasabb és legpörgősebb időszakára. Novemberben és decemberben egymást érik a kreatív marketing- és PR-feladatok, hiszen az ügyfelek többsége általában az utolsó utáni pillanatban szeretne egy módosítást vagy hirtelen leárazást. Persze érthető a sietség, hiszen az ünnepek előtti vásárlási lázban az éves forgalom akár 30-40%-a is hozható. Azonban ez a megnövekedett érdeklődés a reklám- és marketingügynökségeket is nehéz kihívás elé állítja.
Bár az adventi időszak elviekben a lelassulás és a karácsonyi ráhangolódás időszaka, vannak olyan iparágak, ahol a november és a december az év legpörgősebb hónapjai közé tartozik. Minden bizonnyal ide tartoznak az online és az offline kampányokat csúcsra járató marketing- és reklámügynökségek, valamint a hozzájuk kapcsolható kreatív, illetve értékesítésben – márkakommunikációban jártas egyéb szakemberek is. Az ügyfeleikről nem is beszélve.
Milyen kihívások érik a vállalkozókat a karácsonyi kampányokban?
- Az utolsó pillanatos ügyfelek
Szinte nincs olyan vállalkozó, illetve marketingügynökség, ahol ne hullott volna már ki néhány ősz hajszál azon ügyfelektől, akik roppant lelkesek, de minden kérésükkel az utolsó pillanatban fordulnak a céghez.
2 hetes intenzív decemberi marketingkampány november végén jelezve? Black Friday akciók kitalálása és kommunikálása október végén – november elején? Instant szilveszteri 1 napos akció néhány kihagyhatatlan lehetőséggel? A lehetőségek tárháza végtelen, a kreatív szakembereké, nyomdáké, beszállítóké sajnos nem.
Ezek az utolsó utáni pillanatos megkeresések nemcsak az időbeosztásban és ütemezésben jelentenek kihívást, hanem a kampány lebonyolításához felkért alvállalkozók sürgősségi feláraiban, esetleg előlegkérésében is.
2. Telített alvállalkozók és beszállítók
A reklám- és marketingügynökségek esetében sem ritka, hogy alvállalkozók segítségét veszik igénybe egy-egy kampány kialakításához és lebonyolításához. Ha például egy termék karácsonyi csomagolásáról vagy egy szórólapos kampányról van szó, esetleg egy karácsonyi receptfüzet lenne a repiajándék a webáruházi rendelés mellé, ahhoz minimum grafikusra, szövegíróra és nyomdára van szükség, talán fotósra is.
Nyomda nagy valószínűséggel nincs házon belül, és elképzelhető, hogy a szövegíró, valamint a grafikus is külsős alvállalkozóként vállalja a munkát. Azonban az év utolsó negyedéve a megrendeléseket illetően esetükben is pörgős, zsúfolt időszak. Elképzelhető, hogy vagy nem fogják tudni beütemezni az ügynökségi munkát, vagy csak sürgősségi felár ellenében vállalják el a feladatot.
3. Az elszabaduló infláció
A jelenlegi bizonytalan gazdasági helyzet, az elszabaduló infláció a vállalkozások többségét működésük újragondolására, illetve áremelésre késztette. Ez minden téren megdrágította az együttműködéséket és a biztonsági játéknak köszönhetően az előlegszámlák teljesülése nélkül már az alvállalkozók sem kezdenek hozzá a munkához.
Hogyan segítheti a digitális faktoring a reklám- és marketingügynökségek karácsonyi hajráját?
Alapesetben a marketingügynökség egy teljes kampány lebonyolítására szerződik az ügyfeleivel, így hatalmas a felelőssége azt illetően, hogy minden kampányelem időben és kiváló minőségben a helyére kerüljön.
Azonban azzal párhuzamosan, hogy egy-egy kampány lebonyolítása jelentősen drágább lett, a hosszú fizetési határidős munkák száma nem csökkent, ahogy az előlegszámlák fizetési hajlandósága sem lett magasabb.
Mit jelent mindez a gyakorlatban? Ügynökségként általában 30 és 60 napos számlafizetési határidővel kalkulálhatunk, ami azt jelenti, hogy a karácsonyi időszakban is kockázatot vállalva, előre meg kell finanszírozni a vállalt feladatokat. Mindezt úgy, hogy a bevételeihez csak jóval később jut hozzá, hacsak nem merül fel valamilyen vitás kérdés.
A Flexibill digitális faktoring szolgáltatása pontosan ezt a kockázatot segít csökkenteni. Ahelyett, hogy a pénzügyi stabilitását és likviditását kockáztatva a tartalékokhoz hozzányúlva finanszírozná a marketingügynökség az alvállalkozókat és a többi felmerült költséget, digitális faktoring segítségével már 24 órán belül hozzájuthatnak a számláik ellenértékéhez. Úgy, hogy az ügyfeleinek továbbra is biztosíthatja a hosszú fizetési határidőt.
Ez azért elég meggyőző érv a digitális faktoring mellett, nem igaz?