Karácsony a marketingügynökségeknél: hogyan segít a digitális faktoring?

Lassan ráfordulunk az év legforgalmasabb és legpörgősebb időszakára. Novemberben és decemberben egymást érik a kreatív marketing- és PR-feladatok, hiszen az ügyfelek többsége általában az utolsó utáni pillanatban szeretne egy módosítást vagy hirtelen leárazást. Persze érthető a sietség, hiszen az ünnepek előtti vásárlási lázban az éves forgalom akár 30-40%-a is hozható. Azonban ez a megnövekedett érdeklődés a reklám- és marketingügynökségeket is nehéz kihívás elé állítja.

Bár az adventi időszak elviekben a lelassulás és a karácsonyi ráhangolódás időszaka, vannak olyan iparágak, ahol a november és a december az év legpörgősebb hónapjai közé tartozik. Minden bizonnyal ide tartoznak az online és az offline kampányokat csúcsra járató marketing- és reklámügynökségek, valamint a hozzájuk kapcsolható kreatív, illetve értékesítésben – márkakommunikációban jártas egyéb szakemberek is. Az ügyfeleikről nem is beszélve.

Milyen kihívások érik a vállalkozókat a karácsonyi kampányokban?

  1. Az utolsó pillanatos ügyfelek

 Szinte nincs olyan vállalkozó, illetve marketingügynökség, ahol ne hullott volna már ki néhány ősz hajszál azon ügyfelektől, akik roppant lelkesek, de minden kérésükkel az utolsó pillanatban fordulnak a céghez.

2 hetes intenzív decemberi marketingkampány november végén jelezve? Black Friday akciók kitalálása és kommunikálása október végén – november elején? Instant szilveszteri 1 napos akció néhány kihagyhatatlan lehetőséggel? A lehetőségek tárháza végtelen, a kreatív szakembereké, nyomdáké, beszállítóké sajnos nem.

Ezek az utolsó utáni pillanatos megkeresések nemcsak az időbeosztásban és ütemezésben jelentenek kihívást, hanem a kampány lebonyolításához felkért alvállalkozók sürgősségi feláraiban, esetleg előlegkérésében is.

2. Telített alvállalkozók és beszállítók

A reklám- és marketingügynökségek esetében sem ritka, hogy alvállalkozók segítségét veszik igénybe egy-egy kampány kialakításához és lebonyolításához. Ha például egy termék karácsonyi csomagolásáról vagy egy szórólapos kampányról van szó, esetleg egy karácsonyi receptfüzet lenne a repiajándék a webáruházi rendelés mellé, ahhoz minimum grafikusra, szövegíróra és nyomdára van szükség, talán fotósra is.

Nyomda nagy valószínűséggel nincs házon belül, és elképzelhető, hogy a szövegíró, valamint a grafikus is külsős alvállalkozóként vállalja a munkát. Azonban az év utolsó negyedéve a megrendeléseket illetően esetükben is pörgős, zsúfolt időszak. Elképzelhető, hogy vagy nem fogják tudni beütemezni az ügynökségi munkát, vagy csak sürgősségi felár ellenében vállalják el a feladatot.

3. Az elszabaduló infláció

A jelenlegi bizonytalan gazdasági helyzet, az elszabaduló infláció a vállalkozások többségét működésük újragondolására, illetve áremelésre késztette. Ez minden téren megdrágította az együttműködéséket és a biztonsági játéknak köszönhetően az előlegszámlák teljesülése nélkül már az alvállalkozók sem kezdenek hozzá a munkához.

Hogyan segítheti a digitális faktoring a reklám- és marketingügynökségek karácsonyi hajráját?

Alapesetben a marketingügynökség egy teljes kampány lebonyolítására szerződik az ügyfeleivel, így hatalmas a felelőssége azt illetően, hogy minden kampányelem időben és kiváló minőségben a helyére kerüljön.

Azonban azzal párhuzamosan, hogy egy-egy kampány lebonyolítása jelentősen drágább lett, a hosszú fizetési határidős munkák száma nem csökkent, ahogy az előlegszámlák fizetési hajlandósága sem lett magasabb.

Mit jelent mindez a gyakorlatban? Ügynökségként általában 30 és 60 napos számlafizetési határidővel kalkulálhatunk, ami azt jelenti, hogy a karácsonyi időszakban is kockázatot vállalva, előre meg kell finanszírozni a vállalt feladatokat. Mindezt úgy, hogy a bevételeihez csak jóval később jut hozzá, hacsak nem merül fel valamilyen vitás kérdés.

A Flexibill digitális faktoring szolgáltatása pontosan ezt a kockázatot segít csökkenteni. Ahelyett, hogy a pénzügyi stabilitását és likviditását kockáztatva a tartalékokhoz hozzányúlva finanszírozná a marketingügynökség az alvállalkozókat és a többi felmerült költséget, digitális faktoring segítségével már 24 órán belül hozzájuthatnak a számláik ellenértékéhez. Úgy, hogy az ügyfeleinek továbbra is biztosíthatja a hosszú fizetési határidőt.

Ez azért elég meggyőző érv a digitális faktoring mellett, nem igaz?

Oszd meg valakivel, akinek segíthet

Facebook
LinkedIn

Mélyépítéssel foglalkozó cég
esettanulmánya

Construction

Szállítmányozási cég
esettanulmánya

Kereskedelem

Tartalomjegyzék

Az űrlap kitöltésével semmilyen kötelezetességet nem vállalsz.

INGYENES REGISZTRÁCIÓ

Váltsd porosodó számláidat akár még aznap készpénzre!

TOVÁBBI TEENDŐID

Töltsd ki ezt az űrlapot!

Kérlek az adataidat minél pontosabban add meg, hiszen ezeken az elérhetőségeken értesítünk majd a faktoringhoz szükséges következő lépésekről!

Töltsd fel a szükséges dokumentumokat!

Egyszerű és igényes felhasználói felületünk akár a telefonodról is játszva végigvezet majd az eddig száraz adminisztrációs folyamaton.

Kezdd faktoráltatni a számláidat!

Ha megfelelően töltötted fel a dokumentumokat és mindent rendben találunk, folyósítjuk az általad faktorálandó számlákat (ezt valós időben követheted)!

SUCCESS STORY

CÉG PROFILJA

Mélyépítéssel foglalkozó cég, 2 mrd Ft árbevétellel, saját, gépekkel és szakembergárdával, 7 év építőiparban eltöltött szakértelemmel.

CHALLENGE

Az ütemezések szerint haladnak a munkák, első ütem teljesítés igazolása rendelkezésre áll, de a korábban már jelzett hosszabb 90 napos fizetési határidő szerepel. A mélyépítő Kft-nek el kell kezdeni a következő ütem munkálatait, és folyamatosan gyűlnek a költségszámlái, az embereknek bért kell fizetni, szeretne előbb hozzájutni a pénzéhez.

Solution

The civil engineering company submitted a copy of the issued performance certificate and invoice to our company, and within 1-2 days, as the main contractor confirmed that everything was fine with the invoice, the factor company paid 90% of the invoice value. In this way, the civil engineering company can pay its incurred costs, the wages of its employees, and has has enough money to complete the 2nd phase. The company followed the above practice when issuing the invoices for the additional phases, thus having sufficient funds for operation and construction, and also obtained another contact on behalf of the main contractor.

SUCCESS STORY

CÉG PROFILJA

Szállítmányozással foglalkozó cég, 250-300m Ft árbevétellel, 2 lízingelt kamionnal rendelkezik, saját telephellyel Pécelen.

CHALLENGE

A szállítmányozó cég szeretne előbb a hozzájutni a pénzéhez hiszen szinte minden megrendelője 30 vagy annál több napra fizeti ki a számlákat, így van olyan hónap amikor az elvégzett munkák csupán töredéke folyik be a kasszába. A kamionokat tankolni kell, és havonta lízing díjakat is rendezni szükséges, hiszen ellenkező esetben a munkaeszközei és a cége kerül veszélybe.

Solution

Cégünkkel írt alá a szállítmányozó cég faktorszerződést, melynek révén a számla kiállítását követően pár napon belül hozzájut a számla értékének jelentős részéhez, így tudja tankolni a kamionokat, és a lízingdíjat is tudja fizetni, továbbá újabb munkákat is tud vállalni.

SUCCESS STORY

CÉG PROFILJA

Újonnan alapított borász Kft, 3-4 hektáros szőlő ültetvénnyel. A cég üzletláncokba és nagyobb borkereskedő cégekbe, szállodákba tervez beszállítani, használva eddigi kapcsolatrendszerét.

CHALLENGE

Induló vállalkozásként, a meglévő tőkét elköltötte a cég a minőségi borok beszerzésére, melyet tovább kíván értékesíteni, továbbá az ültetvénnyel kapcsolatban is merültek fel nem várt költségek. Borász Kft. szerződött üzletláncokkal, indulhat a beszállítás. Az üzletláncok 45-60 napra fizetik ki a beszállított bor ellenértékét, viszont ha értékesíti a teljes készletet a cég nem lesz tőkéje a következő beszerzésre, és a borász Kft addig felmerült működési költségeit sem tudja fedezni. Az ügyfél igénye tehát minél előbb hozzájutni a pénzéhez.

Solution

Miután a borász Kft faktorszerződést kötött cégünkkel, a számlakiállítást követő pár napon belül hozzájutott a számla ellenértékének nagy részéhez (90%), így a további beszerzéseit tudta fedezni, és induló vállalkozóként kapott finanszírozást, ingatlan és ingó fedezett nélkül.