Milyen hatása van a vállalkozásokra a 30 napos fizetési határidőnek?

Az üzleti bizalom elnyerése érdekében a 30 napos fizetési határidő kecsegtető ajánlat lehet – az ügyfélnek. Azonban a számlát kiállító cég számára nemcsak előnyöket, hátrányokat is tartogat. Máris megnézzük, milyeneket.

Magyarországon is van lehetőség arra, hogy hosszú fizetési határidővel – 30, 45, 60 és 90 nappal – állítsuk ki a számlát üzleti partnereink számára. Ez leginkább az áruházi beszállítók, a szállítmányozó cégek körében terjedt el, de természetesen más iparágakban is szembesülhetünk velük.

Általánosságban véve elmondhatjuk, hogy hosszú fizetési határidő esetén a partner ugyan jól jár, hiszen akár a részére leszállított termékek értékesítése után is teljesítheti a számla ellenértékét, mialatt az árut biztosító vállalkozó még mindig a pénzére vár. Éppen ezért, némileg igazságtalan a helyzet, hiszen a néhány előny mellett, a 30 napos fizetési határidő a vállalkozás számára pénzügyi kockázatot is jelent.

A 30 napos fizetési határidő előnyei a cégednek

  1. Sikeresebben bővítheted az ügyfélkörödet

Amennyiben 30 napos fizetési határidőt kínálsz, az erős ösztönző faktor lehet az üzleti partnerek számára. Főleg a nagyvállalatok értékelik, sőt el is várják ezt a gesztust, ahol akkora árumennyiséggel kereskednek, hogy lehetetlenség lenne minden tétel azonnali vagy korai teljesítése. Emellett persze azok az ügyfelek is kapnak az alkalmon, akiknek esetleg szintén pénzforgalmi problémáik vannak, ezért az alapos háttérellenőrzés erősen javasolt.

2. Megtartó ereje van, segít fenntartani az ügyfélkörödet

Nehéz szembe menni a forgalommal, ha a versenytársak minden további nélkül bevállalják a 30 napos fizetési határidőt. Több mint valószínű, hogyha ettől kedvezőtlenebb feltételeket – például 8 vagy 15 napos határidőt – szeretnél kialkudni, azt se a potenciális, se a már meglévő ügyfelek nem fogják értékelni. Éppen ezért, ebben az esetben a 30 nap komoly megtartó erő is lehet.

3. Növeli az ügyfelek hűségét

Legyünk őszinték: ha hosszú fizetési határidőkkel dolgozol, az az ügyfelednek kényelmesebb, mint neked, hiszen ebben az esetben a várakozás során a céged viseli a pénzügyi kockázatot. Ugyanakkor ez a számlázási metódus képviselhet akkora hozzáadott értéket az amúgy is jó minőségű szolgáltatásod/terméked mellett, ami növeli a vásárlói hűséget.

A 30 napos fizetési határidő hátrányai

  1. Pénzforgalmi problémákat okozhat

Ha a vállalkozásod működése és fejlődése erősen függ a pontosan és gyorsan érkező bevételektől, a 30 napos fizetési határidő kockázatos vállalás lehet. Egészen addig csökkentett működőtőkével rendelkezel amíg nem vagy a pénzednél, ezért addig se egy újabb adag árut, se egy újabb fuvart nem tudsz megfinanszírozni.

2. Működési problémák jelentkezhetnek

Nemcsak a fejlesztések, de a mindennapi működés fenntartása is veszélybe kerülhet akkor, ha hosszú lejáratú számlákkal dolgozol. Ha csúsznak a munkabérek, ha leáll az egyik gép az üzemben és nincs elég készpénz a szerelő kihívására, az több szempontból is kockázatos a vállalkozásodra nézve.

3. Nő a késve vagy egyáltalán nem fizető ügyfelek kockázata

Bár bőséges idő áll az ügyfelek részére, gyakran előfordul, hogy megfeledkeznek a számlafizetésről, esetleg ki sem akarják fizetni a termék/szolgáltatás ellenértékét. Ez tovább mélyítheti a pénzforgalmi problémákból eredő komplikációkat, mivel a vállalkozó továbbra sem tud teljesíteni, mert rohan a pénze után.

Szerencsére a 30 napos fizetési határidő okozta nehézségek kiküszöbölésére is van lehetőség, hiszen a digitális faktoring segítségével nem kell kivárni a 30 vagy 60 napot: a céged számlájára akár már 24 órán belül megérkezhet az utalás.

Oszd meg valakivel, akinek segíthet

Facebook
LinkedIn

Mélyépítéssel foglalkozó cég
esettanulmánya

Építőipar

Szállítmányozási cég
esettanulmánya

Kereskedelem

Tartalomjegyzék

Az űrlap kitöltésével semmilyen kötelezetességet nem vállalsz.

INGYENES REGISZTRÁCIÓ

Váltsd porosodó számláidat akár még aznap készpénzre!

TOVÁBBI TEENDŐID

Töltsd ki ezt az űrlapot!

Kérlek az adataidat minél pontosabban add meg, hiszen ezeken az elérhetőségeken értesítünk majd a faktoringhoz szükséges következő lépésekről!

Töltsd fel a szükséges dokumentumokat!

Egyszerű és igényes felhasználói felületünk akár a telefonodról is játszva végigvezet majd az eddig száraz adminisztrációs folyamaton.

Kezdd faktoráltatni a számláidat!

Ha megfelelően töltötted fel a dokumentumokat és mindent rendben találunk, folyósítjuk az általad faktorálandó számlákat (ezt valós időben követheted)!

ESETTANULMÁNY

CÉG PROFILJA

Mélyépítéssel foglalkozó cég, 2 mrd Ft árbevétellel, saját, gépekkel és szakembergárdával, 7 év építőiparban eltöltött szakértelemmel.

KIHÍVÁS

Az ütemezések szerint haladnak a munkák, első ütem teljesítés igazolása rendelkezésre áll, de a korábban már jelzett hosszabb 90 napos fizetési határidő szerepel. A mélyépítő Kft-nek el kell kezdeni a következő ütem munkálatait, és folyamatosan gyűlnek a költségszámlái, az embereknek bért kell fizetni, szeretne előbb hozzájutni a pénzéhez.

MEGOLDÁS

A mélyépítő kft. a kiállított teljesítés igazolás  és számla másolatát benyújtotta társaságunkhoz, és 1-2 napon belül, ahogy a fővállalkozó visszaigazolta, hogy minden rendben a számlával, a faktorcég kifizette a számla értékének a 90%-át a mélyépítő Kft-nek. Így a mélyépítő Kft ki tudja fizetni a felmerült költségeit, alkalmazottai bérét, és van elegendő tőkéje a 2. ütem elvégzéséhez.

A mélyépítő Kft a fenti gyakorlatot követte a további ütemek számláinak kiállításakor, így lett elegendő tőkéje a működéshez, kivitelezéshez, továbbá szerzett egy újabb referenciát, és kapcsolatot a fővállalkozó nevében.

ESETTANULMÁNY

CÉG PROFILJA

Szállítmányozással foglalkozó cég, 250-300m Ft árbevétellel, 2 lízingelt kamionnal rendelkezik, saját telephellyel Pécelen.

KIHÍVÁS

A szállítmányozó cég szeretne előbb a hozzájutni a pénzéhez hiszen szinte minden megrendelője 30 vagy annál több napra fizeti ki a számlákat, így van olyan hónap amikor az elvégzett munkák csupán töredéke folyik be a kasszába. A kamionokat tankolni kell, és havonta lízing díjakat is rendezni szükséges, hiszen ellenkező esetben a munkaeszközei és a cége kerül veszélybe.

MEGOLDÁS

Cégünkkel írt alá a szállítmányozó cég faktorszerződést, melynek révén a számla kiállítását követően pár napon belül hozzájut a számla értékének jelentős részéhez, így tudja tankolni a kamionokat, és a lízingdíjat is tudja fizetni, továbbá újabb munkákat is tud vállalni.

ESETTANULMÁNY

CÉG PROFILJA

Újonnan alapított borász Kft, 3-4 hektáros szőlő ültetvénnyel. A cég üzletláncokba és nagyobb borkereskedő cégekbe, szállodákba tervez beszállítani, használva eddigi kapcsolatrendszerét.

KIHÍVÁS

Induló vállalkozásként, a meglévő tőkét elköltötte a cég a minőségi borok beszerzésére, melyet tovább kíván értékesíteni, továbbá az ültetvénnyel kapcsolatban is merültek fel nem várt költségek. Borász Kft. szerződött üzletláncokkal, indulhat a beszállítás. Az üzletláncok 45-60 napra fizetik ki a beszállított bor ellenértékét, viszont ha értékesíti a teljes készletet a cég nem lesz tőkéje a következő beszerzésre, és a borász Kft addig felmerült működési költségeit sem tudja fedezni. Az ügyfél igénye tehát minél előbb hozzájutni a pénzéhez.

MEGOLDÁS

Miután a borász Kft faktorszerződést kötött cégünkkel, a számlakiállítást követő pár napon belül hozzájutott a számla ellenértékének nagy részéhez (90%), így a további beszerzéseit tudta fedezni, és induló vállalkozóként kapott finanszírozást, ingatlan és ingó fedezett nélkül.