7 ok, amiért késve érkezik a fizetés

Jártál már úgy, hogy egy kiadás vagy fejlesztés finanszírozása miatt nagyon vártad 1-1 hosszú lejáratú számlád teljesítését? Amennyiben ráadásként a 30 vagy épp 60 napos fizetési határidő ellenére is késve érkezett be a számla ellenértéke és ez többször is előfordult veled, akkor érdemes kicsit utána járni annak, hogy miért érkezhet késve a fizetés.

A terméked vagy szolgáltatásod eladása/teljesítése után joggal várod el, hogy a partnered a megbeszélt fizetési határidőt betartva kifizesse a számlád ellenértékét, hiszen a cégedben is megvan a helye a pénznek: az infrastruktúra vagy épp a szolgáltatás fejlesztése, marketing költségek biztosítása vagy a telephely üzemeltetése – a felsorolás korántsem teljes.

A stabil és biztonságos működésnek azonban a késve érkező kifizetések könnyedén gátat vethetnek. Ha többször is előfordult már a cégeddel a története folyamán, hogy pár napot vagy ennél durvább időszakot is csúsztak a kifizetéssel, mindenképpen vizsgáld meg, hogy nálad vagy náluk lehet-e a probléma. Mi most mindkét oldalról hoztunk okokat, amelyek a késve fizetés hátterében állhatnak.

7 ok, amiért a vevőd késve utalja el a számládat

1. Nem kapta meg a számládat

Előfordulhat – bár nem túl sűrűn – hogy a partnered valamilyen technikai malőr miatt nem kapja meg a számládat. Emiatt első körben érdemes lehet 1-2 napos csúszás esetén érdeklődni, hogy megvan-e a számla és mikor várható az utalás.

2. Nincs naprakész nyomon követés

A számlák és a várható teljesítések idejének naprakészen tartása rendkívül fontos, különösen a hosszú határidős számlák esetén. Több cég blazírozik arra, hogy a feledékenység és a kevésbé szoros pénzügyi figyelem miatt pár napot nyugodtan rászámolhatnak a számlán is feltüntetett határidőre.

3. Nem kezelitek elég hatékonyan a behajtásokat

Megvizsgáltad már, hogyan kezelitek, ha nem érkezik be időben a számla ellenértéke? Szóban érdeklődtök vagy írásban? Hányszor kopogtattok az ügyfél virtuális ajtaján? Elég hatékony az a behajtási protokollotok és le vannak osztva a felelősségi körök?

4. Nincsenek következmények

Amikor egy partner sorozatosan késve teljesíti a számlát vagy eljut arra a szintre, hogy ki sem fizeti, mit csináltok? Jogivagy inkább hagyjátok veszni az összeget? Fontos, hogy milyen kép él a cégről a köztudatban: ha a beszállítók és üzleti partnerek között híre megy, hogy nálatok nincsen következménye a késve fizetésnek, az eddig időben fizető ügyfeleknél is felborulhat a fizetési morál. A hivatalos behajtás, valamint az üzleti kapcsolat megszakítása egyaránt hatásos figyelmeztető jelzés lehet.

5. A partnered is késve fizetéssel küszködik

Elképzelhető az is, hogy nem rosszhiszeműség áll a háttérben, hanem a partnered szintén hosszú lejáratú számlákkal dolgozik, amiket neki is késve teljesítenek ki. Ez egy olyan ördögi kör, amiből nehéz kikeveredni, ezért fontos még időben elvégezni egy kis kutatómunkát a beszállítókat és a többi partnert illetően.

6. Előbb a saját működését finanszírozza, neked csak később teljesít

Minden vállalkozónak a saját cége fenntartása és pénzügyi stabilitása az első. Emiatt előfordulhat, hogy bár a te számlád már lejárt vagy lejárat közeli, de az ügyfeled/beszállítód előbb a saját fenntartási költségeit fogja fedezni.

7. Kockázatos fejlesztésbe fogott, ami visszafelé sült el

A vállalkozás fejlesztése kockázatos lépés, főleg abban az esetben, ha több alkalmazottért is felelős vagy. A legrosszabb forgatókönyv válhat valóra akkor, ha a partnered olyan beruházást eszközölt, ami viszi a pénzt és nem hozza. Egy-egy meggondolatlan fejlesztés akár az egész cég működését ellehetetleníti, emiatt a te számlád a sor végén kulloghat.

Amennyiben nem akarod a magas kintlévőség miatt kockáztatni a céged stabil működését és magabiztos növekedését, a digitális faktoringról ne feledkezz el.

Oszd meg valakivel, akinek segíthet

Facebook
LinkedIn

Mélyépítéssel foglalkozó cég
esettanulmánya

Építőipar

Szállítmányozási cég
esettanulmánya

Kereskedelem

Tartalomjegyzék

Az űrlap kitöltésével semmilyen kötelezetességet nem vállalsz.

INGYENES REGISZTRÁCIÓ

Váltsd porosodó számláidat akár még aznap készpénzre!

TOVÁBBI TEENDŐID

Töltsd ki ezt az űrlapot!

Kérlek az adataidat minél pontosabban add meg, hiszen ezeken az elérhetőségeken értesítünk majd a faktoringhoz szükséges következő lépésekről!

Töltsd fel a szükséges dokumentumokat!

Egyszerű és igényes felhasználói felületünk akár a telefonodról is játszva végigvezet majd az eddig száraz adminisztrációs folyamaton.

Kezdd faktoráltatni a számláidat!

Ha megfelelően töltötted fel a dokumentumokat és mindent rendben találunk, folyósítjuk az általad faktorálandó számlákat (ezt valós időben követheted)!

ESETTANULMÁNY

CÉG PROFILJA

Mélyépítéssel foglalkozó cég, 2 mrd Ft árbevétellel, saját, gépekkel és szakembergárdával, 7 év építőiparban eltöltött szakértelemmel.

KIHÍVÁS

Az ütemezések szerint haladnak a munkák, első ütem teljesítés igazolása rendelkezésre áll, de a korábban már jelzett hosszabb 90 napos fizetési határidő szerepel. A mélyépítő Kft-nek el kell kezdeni a következő ütem munkálatait, és folyamatosan gyűlnek a költségszámlái, az embereknek bért kell fizetni, szeretne előbb hozzájutni a pénzéhez.

MEGOLDÁS

A mélyépítő kft. a kiállított teljesítés igazolás  és számla másolatát benyújtotta társaságunkhoz, és 1-2 napon belül, ahogy a fővállalkozó visszaigazolta, hogy minden rendben a számlával, a faktorcég kifizette a számla értékének a 90%-át a mélyépítő Kft-nek. Így a mélyépítő Kft ki tudja fizetni a felmerült költségeit, alkalmazottai bérét, és van elegendő tőkéje a 2. ütem elvégzéséhez.

A mélyépítő Kft a fenti gyakorlatot követte a további ütemek számláinak kiállításakor, így lett elegendő tőkéje a működéshez, kivitelezéshez, továbbá szerzett egy újabb referenciát, és kapcsolatot a fővállalkozó nevében.

ESETTANULMÁNY

CÉG PROFILJA

Szállítmányozással foglalkozó cég, 250-300m Ft árbevétellel, 2 lízingelt kamionnal rendelkezik, saját telephellyel Pécelen.

KIHÍVÁS

A szállítmányozó cég szeretne előbb a hozzájutni a pénzéhez hiszen szinte minden megrendelője 30 vagy annál több napra fizeti ki a számlákat, így van olyan hónap amikor az elvégzett munkák csupán töredéke folyik be a kasszába. A kamionokat tankolni kell, és havonta lízing díjakat is rendezni szükséges, hiszen ellenkező esetben a munkaeszközei és a cége kerül veszélybe.

MEGOLDÁS

Cégünkkel írt alá a szállítmányozó cég faktorszerződést, melynek révén a számla kiállítását követően pár napon belül hozzájut a számla értékének jelentős részéhez, így tudja tankolni a kamionokat, és a lízingdíjat is tudja fizetni, továbbá újabb munkákat is tud vállalni.

ESETTANULMÁNY

CÉG PROFILJA

Újonnan alapított borász Kft, 3-4 hektáros szőlő ültetvénnyel. A cég üzletláncokba és nagyobb borkereskedő cégekbe, szállodákba tervez beszállítani, használva eddigi kapcsolatrendszerét.

KIHÍVÁS

Induló vállalkozásként, a meglévő tőkét elköltötte a cég a minőségi borok beszerzésére, melyet tovább kíván értékesíteni, továbbá az ültetvénnyel kapcsolatban is merültek fel nem várt költségek. Borász Kft. szerződött üzletláncokkal, indulhat a beszállítás. Az üzletláncok 45-60 napra fizetik ki a beszállított bor ellenértékét, viszont ha értékesíti a teljes készletet a cég nem lesz tőkéje a következő beszerzésre, és a borász Kft addig felmerült működési költségeit sem tudja fedezni. Az ügyfél igénye tehát minél előbb hozzájutni a pénzéhez.

MEGOLDÁS

Miután a borász Kft faktorszerződést kötött cégünkkel, a számlakiállítást követő pár napon belül hozzájutott a számla ellenértékének nagy részéhez (90%), így a további beszerzéseit tudta fedezni, és induló vállalkozóként kapott finanszírozást, ingatlan és ingó fedezett nélkül.