Pénzügyi stabilitás elérése: megoldás marketing- és reklámügynökségeknek!

A komplex ügynökségekre jellemző, hogy egy offline vagy online marketing kampány során szinte majd’ minden részfeladatra külön alvállalkozót alkalmaznak. Hogy ez miért jelenthet problémát? Mert a megrendelők az igénybe vett apparátus ellenére, csupán 30 vagy 60 napra fizetnek, ami ezen a területen kifejezetten rontja a versenyképességet és a stabil, kiszámítható működést.

Reklám- és marketingügynökségek közös jellemzője, hogy jellemzően nagyobb ügyfelek számára készítenek komplex online és offline marketing kampányokat. Bár a sokrétű és változatos feladat adja a munka báját, egyszersmind kockázatot is hordoz.

Addig ugyanis, amíg a megrendelő 30 vagy 60 napra fizeti ki az elvégzett munka ellenértékét, az ügynökség vállalja az üzleti kockázatot, amit a hosszú fizetési határidő és egy esetleges nem vagy késve fizetés hordoz. A Flexibill – Jól van ez így? kutatásából például egyértelműen kiderül, hogy a marketing ügynökségek sem mentesülnek a hosszú fizetési határidő és a késve fizetés alól.

Elég, ha csak egyszer kerül porszem a gépezetbe és a cash-flow máris felborul, ami a biztonságos működés alapjait is megremegteti.

Miért kockázatos a jelenlegi struktúra a marketing- és reklámügynökségek számára?

Alapvetően a működés jellegéből fakad maga a kockázat is. A komplex ügynökségek ugyanis jellemzően nemcsak 1-1 részfeladatra, hanem egy teljes promóciós, illetve PR-kampány kivitelezésére szerződnek.

Az online marketing esetében ez nemcsak a látogatókat vonzó social media tartalmak – például Facebook- és Instagram posztok, YouTube-videók –, hanem lead magnetként funkcionáló e-könyvek, szakmai blogcikkek, hírlevelek, komplett reklámfilmforgatások stb. elkészítésére is szerződik, a projekt mögé pakolt PPC kampányról nem is beszélve, hogy csak a legalapvetőbbeket említsük.

Jól látható, hogy az esetek többségében egy-egy összetett kampány lebonyolításához többféle szakembert kell igénybe venni. Hiszen például más készíti a weboldalt és más írja a webszöveget, valamint a social media hirdetést is.

Emellett ott vannak a grafikusok, a profi fotósok, a reklámfilm elkészítéséért felelős szakemberek is, számukra jellemzően előleget kell fizetni azért, hogy ne csak elvállalják, hanem meg is kezdjék a munkát. Ezt a költséget pedig valakinek – jellemzően a marketing- és reklámügynökségnek – előre, saját zsebből kell finanszíroznia, további költségek, például filmes kellékek, tárhelyvásárlás vagy valamilyen hírleveles szoftver előfizetése mellett.

Ugyanakkor, amíg ezen az oldalon a költségek egyre nagyobb méretet öltenek, az ügyfelek szemszögéből nézve a minél később, annál jobb elve érvényesül: egy-egy projekt elnyerését nagyban befolyásolja, hogy milyen hosszú fizetési határidőt tud biztosítani az ügynökség.

Azaz mennyire képes előre megfinanszírozni a megrendelő helyett az alvállalkozók és persze a saját működése díját, költségeit. Nem véletlen tehát, hogy a kutatásunk alapján több szakember is a rövidebb fizetési határidőkre voksolt.

A kockázat minimalizálása: a digitális faktoring

Éppen ezért, bár az ügynökségek számára a számla értékének minél korábbi teljesítése lenne az ideális, a tárgyalások során a 30 vagy 60 napos fizetési határidő biztosítása határozottan versenyelőnyt jelenthet.

Bármerről vizsgáljuk is a kérdést, az jól látható mintázat, hogy az ügynökségek a likviditást és a cash-flow-t alapjaiban érintő kockázatot vállalnak az alvállalkozók előfinanszírozásával és a hosszú fizetési határidők biztosításával.

Szerencsére ahogy egy-egy Facebook vagy Google algoritmusfrissítéshez, úgy a beszállítók és a megrendelők eltérő igényeihez is alkalmazkodhatnak a marketing- és reklámügynökségek. A digitális faktoring például olyan megoldás, ami egyszerre oldja fel a hosszú fizetési határidő iránti igény és az előlegszámlák teljesítése közötti ellentétet.

A Flexibill segítségével például nemcsak minimalizálható a kockázat, de a versenyképesség is növelhető: digitális faktoring során ugyanis nem kell megvárnod a 30-60-90 napot, mert a faktorház közreműködésével jóval előbb – akár már 24 órán belül – juthatsz hozzá a saját pénzedhez. Ugyanakkor a megrendelőidnek mégis biztosíthatod a hosszú fizetési határidőt, így a kecske is jóllakik és a káposzta is megmarad.

A Flexibill megadja azt a vállalkozói szabadságot és stabilitást, ami igazán ütőképes kombinációt ad a kezedbe: csak azon számlák faktorálását vagyis finanszírozását kell kérned, amelyiket szeretnéd, így teljes mértékben a tiéd az irányítás. Te döntöd el, hogyan alkalmazkodsz az aktuális piaci helyzethez és igényekhez.

Oszd meg valakivel, akinek segíthet

Facebook
LinkedIn

Mélyépítéssel foglalkozó cég
esettanulmánya

Építőipar

Szállítmányozási cég
esettanulmánya

Kereskedelem

Tartalomjegyzék

Az űrlap kitöltésével semmilyen kötelezetességet nem vállalsz.

INGYENES REGISZTRÁCIÓ

Váltsd porosodó számláidat akár még aznap készpénzre!

TOVÁBBI TEENDŐID

Töltsd ki ezt az űrlapot!

Kérlek az adataidat minél pontosabban add meg, hiszen ezeken az elérhetőségeken értesítünk majd a faktoringhoz szükséges következő lépésekről!

Töltsd fel a szükséges dokumentumokat!

Egyszerű és igényes felhasználói felületünk akár a telefonodról is játszva végigvezet majd az eddig száraz adminisztrációs folyamaton.

Kezdd faktoráltatni a számláidat!

Ha megfelelően töltötted fel a dokumentumokat és mindent rendben találunk, folyósítjuk az általad faktorálandó számlákat (ezt valós időben követheted)!

ESETTANULMÁNY

CÉG PROFILJA

Mélyépítéssel foglalkozó cég, 2 mrd Ft árbevétellel, saját, gépekkel és szakembergárdával, 7 év építőiparban eltöltött szakértelemmel.

KIHÍVÁS

Az ütemezések szerint haladnak a munkák, első ütem teljesítés igazolása rendelkezésre áll, de a korábban már jelzett hosszabb 90 napos fizetési határidő szerepel. A mélyépítő Kft-nek el kell kezdeni a következő ütem munkálatait, és folyamatosan gyűlnek a költségszámlái, az embereknek bért kell fizetni, szeretne előbb hozzájutni a pénzéhez.

MEGOLDÁS

A mélyépítő kft. a kiállított teljesítés igazolás  és számla másolatát benyújtotta társaságunkhoz, és 1-2 napon belül, ahogy a fővállalkozó visszaigazolta, hogy minden rendben a számlával, a faktorcég kifizette a számla értékének a 90%-át a mélyépítő Kft-nek. Így a mélyépítő Kft ki tudja fizetni a felmerült költségeit, alkalmazottai bérét, és van elegendő tőkéje a 2. ütem elvégzéséhez.

A mélyépítő Kft a fenti gyakorlatot követte a további ütemek számláinak kiállításakor, így lett elegendő tőkéje a működéshez, kivitelezéshez, továbbá szerzett egy újabb referenciát, és kapcsolatot a fővállalkozó nevében.

ESETTANULMÁNY

CÉG PROFILJA

Szállítmányozással foglalkozó cég, 250-300m Ft árbevétellel, 2 lízingelt kamionnal rendelkezik, saját telephellyel Pécelen.

KIHÍVÁS

A szállítmányozó cég szeretne előbb a hozzájutni a pénzéhez hiszen szinte minden megrendelője 30 vagy annál több napra fizeti ki a számlákat, így van olyan hónap amikor az elvégzett munkák csupán töredéke folyik be a kasszába. A kamionokat tankolni kell, és havonta lízing díjakat is rendezni szükséges, hiszen ellenkező esetben a munkaeszközei és a cége kerül veszélybe.

MEGOLDÁS

Cégünkkel írt alá a szállítmányozó cég faktorszerződést, melynek révén a számla kiállítását követően pár napon belül hozzájut a számla értékének jelentős részéhez, így tudja tankolni a kamionokat, és a lízingdíjat is tudja fizetni, továbbá újabb munkákat is tud vállalni.

ESETTANULMÁNY

CÉG PROFILJA

Újonnan alapított borász Kft, 3-4 hektáros szőlő ültetvénnyel. A cég üzletláncokba és nagyobb borkereskedő cégekbe, szállodákba tervez beszállítani, használva eddigi kapcsolatrendszerét.

KIHÍVÁS

Induló vállalkozásként, a meglévő tőkét elköltötte a cég a minőségi borok beszerzésére, melyet tovább kíván értékesíteni, továbbá az ültetvénnyel kapcsolatban is merültek fel nem várt költségek. Borász Kft. szerződött üzletláncokkal, indulhat a beszállítás. Az üzletláncok 45-60 napra fizetik ki a beszállított bor ellenértékét, viszont ha értékesíti a teljes készletet a cég nem lesz tőkéje a következő beszerzésre, és a borász Kft addig felmerült működési költségeit sem tudja fedezni. Az ügyfél igénye tehát minél előbb hozzájutni a pénzéhez.

MEGOLDÁS

Miután a borász Kft faktorszerződést kötött cégünkkel, a számlakiállítást követő pár napon belül hozzájutott a számla ellenértékének nagy részéhez (90%), így a további beszerzéseit tudta fedezni, és induló vállalkozóként kapott finanszírozást, ingatlan és ingó fedezett nélkül.